
„A pünkösdi ébredés célja nem egy egyház felépítése, hanem minden egyház felépítése.”
Gerrit R. Polman (1868-1932), holland pünkösdi vezető
Küldetés
1. A főiskola küldetése, hogy a Szentírásra alapozott, keresztény felsőfokú képzést adjon pünkösdi környezetben, és felkészítse a hallgatókat Isten, az egyház és a világ szolgálatára.
2. A főiskola küldetése elsősorban olyan keresztény és keresztény szemléletű szakemberek – teológusok, lelkipásztorok, lelkipásztori munkatársak, társadalom- és gazdaságtudományi szakemberek – képzése, akik a Szentírásról, a pasztorációs munkáról valamint a gazdaság- és társadalomtudomány területén elsajátított korszerű és átfogó ismeretek által, valamint a képzés ideje alatt az egyházi életben és más szakmai közegben való gyakorlati részvétellel egyházi és szélesebb társadalmi szolgálatra készülnek fel.
A Főiskola küldetése, részletesebben kifejtve:
1. Teológusokat, lelkipásztorokat, lelkipásztori munkatársakat készítünk fel arra, hogy
a) képesek legyenek a rájuk bízottakat
- evangélizálni,
- segíteni és erősíteni a megtérésben,
- tanítvánnyá nevelni,
- gyülekezetté formálni, vagy a gyülekezetbe beépíteni,
- bibliatanulmányozásukban különböző fokokon (barátkozó, tanítványképző, lelkimunkás képző) hatékonyan vezetni;
b) Képesek legyenek a gyülekezetet pásztorolni, illetve vezetni.
2. Keresztény szemléletű gazdaság- és társadalomtudományi szakembereket készítünk fel gyülekezeti és szélesebb társadalmi szolgálatra, munkára.
3. Tudományművelő és értékközvetítő tevékenységünkből eredően feladatunk
- a Szentírás tudományos elemzésével lehetővé tenni, hogy az egész Bibliára vonatkozóan megismertessük a bibliai könyvek keletkezésének körülményeit, azt a környezetet, amelyben az első olvasók éltek, és kapták Isten üzenetét. Ezt a tudományos elemzést elsősorban azért alkalmazzuk, hogy általa mélyebben és teljesebben felfoghassuk Isten üzenetét, és ezt a bibliai szövegekkel kapcsolatban fölmerülő kérdésekre válaszul adhassuk, illetve az isteni üzenet felfogását megkönnyítsük.
- a keresztény szemléletű társadalmi szerepvállalás gazdaság- és társadalomtudományi szakterületekre vonatkozó elméleti és gyakorlati megalapozása.
4. Lehetőséget teremtünk a hittudomány művelésére, hogy
- egyházunk teológiai látása tudományos eszközökkel is szilárd legyen;
- a főiskolán kialakult „teológiai műhely” őrködjék egyházunk teológiai látása fölött.
- a pünkösdi mozgalom történelme különféle historiográfiai módszerekkel hitelesen kerüljön feldolgozásra és publikálásra.
5. Hivatásunknak tekintjük mint fenntartó egyházunk lelki-szellemi műhelye és a szélesebb társadalmi tevékenységéhez szükséges diplomás szakemberek képzőhelye
- a bibliai, evangéliumi örökség művelését,
- a pünkösdi-karizmatikus hagyományok értékeinek ápolását, történelmének feldolgozását,
- a keresztény és keresztény szemléletű szolgálat időszerű kérdéseinek felvetését, kutatását és az ezzel kapcsolatos képzések megvalósítását.
Stratégia
A kiválóság intézményi kultúrájának pillérei
1. Hitelesség
A hitelesség az oktatók keresztény jelleméből, tiszta teológiai látásából, tudományos felkészültségéből fakadó tanításban kerül közvetítésre. Ennek elengedhetetlen háttere az erkölcsös, követésre érdemes életvitelből látható példaadás. Kibocsátott hallgatóink szolgálati sikere az erkölcsös jellemre, bölcs életvitelre és keresztény életvitelre épül. Ennek a személyes, a családi és a közösségi életben, a társadalmi szerepvállalásban, a környezettudatos magatartásban, az elesettek és gyengék iránti fokozott odafordulásban valósul meg.
2. Teljesítmény
A teljesítmény a pontos, minőségi és elszámolható munkavégzéssel valósul meg mind a tanításban, mind a tanulásban. Ennek mérése, egy igazságos és egységes rendszerben történő értékelése valamint a kiváló teljesítmények következetes és koherens megbecsülése az intézményvezetés feladata.

3. Elkötelezettség
Az odaszánás a Krisztus-követésből fakadó önmegtagadásra és a pünkösdi mozgalom küldetéséből származó erővel teljes bizonyságtételre alapul. Ennek látható jele a tanulásban és kutatásban való elmélyedés és a keresztény küldetés sokrétű megvalósulása iránti olthatatlan vágy. Az ösztönző feltételek kialakítása egyrészt az “alulról jövő” kezdeményezések felkarolásában, másrészt az intézmény megtartóképességének folyamatos fejlesztésében valósul meg a munkakörülmények, az anyagi megbecsülés és az önképzés lehetőségeinek megteremtésében.
4. Befolyásgyakorlás
A befolyásgyakorlás szélesebb társadalmi szinten a keresztény értékrend és spiritualitás aktuális megjelenítési lehetőségeinek és módjainak feltárásában, egyházi szinten pedig a Szentírásra alapozott hitvallás, az evangéliumi-pünkösdi spiritualitás és gyülekezeti gyakorlat képviselete valamint meghirdetése nyomán valósul meg. Az intézmény ennek érdekében tudatosan építi és fejleszti konferencia és tréning tevékenységeit, könyvkiadását és a média alkalmazását.
A Pünkösdi Teológiai Főiskola hivatalos szlogenje
2015. május 27-től: Hit. Tudomány. Közösség.
2015. május 27-ig: Korszerűen az örökkévalóról.
Logo